Vyhledávání

Překlad (translations)

Czech English French German Italian Polish Russian Spanish

Info e-mailem

Dostávejte informace z našeho webu prostřednictvím e-mailů

Rezervace, ubytování

Obsah

ŽLUTÁ TRASA

( žlutá 21 km nebo žlutá čárkovaná 26 km) - nízká obtížnost

(všechna dále zmíněná barevná značení jsou turistické značky pro pěší turistiku, nikoliv cyklistické značení)

Výchozí místo : Rožmitál pod Třemšínem, autobusové nádraží, rozcestí značených turistických tras, turistická mapa

• po červené turistické značce kolem Podzámeckého rybníka, vedle zadního traktu zámku, kolem památné lípy na rozcestí „Na Flusárně“
  • od rozcestí po žluté turistické značce přes obec Voltuš, po jejím projetí krátce odbočit k mohyle J.J.Ryby a opět se vrátit, dále po žluté značce pokračovat k rozcestí Štadruž
  • stále po žluté značce kolem boudy Soudná přes rozcestí u hájovny Chytava do obce Vacíkov
  • dále po zelené značce k hájovně Na Dědku
    • žlutá (kratší a snazší varianta) – u hájovny Na Dědku odbočit vpravo a po neznačené silnici č.191 se přes obec Voltuš vrátit zpět do Rožmitálu, zde jet stále po hlavní silnici a u obchodu Norma odbočit vlevo a vrátit se do centra
    • žlutá čárkovaná (delší varianta) – pokračovat po zelené značce na vrch Třemšín (826,7 m) a odtud po červené zpět k Třemšínské boudě a dále přes obec Hutě pod Třemšínem a Flusárnu zpět do Rožmitálu

Co můžete na cestě vidět ?

1. krásný výhled na plochu Podzámeckého rybníka za nímž můžete zahlédnout střechy a věž starorožmitálského kostela
  2. Platejzmalebnou chalupu Platejz (nebo Plotejz), která představuje původní zástavbu Rožmitálu a stojí těsně u Podzámeckého rybníka. Domek býval často umělecky ztvárňován malíři a fotografy. Jeho malebnosti využili také tvůrci televizní inscenace o J.J.Rybovi, kterou nazvali Noc pastýřů.

3. lípapamátnou lípu, která majestátně stojí na kraji aleje Johanky z Rožmitálu. Úctyhodný staletý strom o objemu kmene 6,75 m se nachází za Podzámeckým dvorem a je bezesporu dávným pamětníkem mnoha zajímavých lidských a uměleckých osudů. Nepochybně patří k životnímu příběhu geniálního hudebního skladatele, rožmitálského kantora Jakuba Jana Ryby (1765-1815) a pod jejím nádherným kmenem a korunou sedával spisovatel Rudolf Richard Hofmeister (1868-1934).
  4. mohylaMohylu Jakuba Jana Ryby nad obcí Voltuš, která je na místě kde skladatel ukončil svůj život (1815)

5. železná pannaŽeleznou pannu (Panna Maria Březnická) - litinová socha Panny Marie v kamenném výklenku, stojící na původním pozemku březnického panství, je připomínkou toho, že zde 8. října roku 1880 na přímluvu Panny Marie šťastně vyvázl majitel panství hrabě Pálffy, který byl postřelen pytláky a zachráněn.
  6. zbytky hájovny Na Dědku – za 2.sv.války se zde hajný Koenigsmark se synem postavili se zbraní nacistům a oba zahynuli, hájovna v r.2019 vyhořela

7. rozhlednaTřemšín (826,7 m) – na vrcholu býval ve 14.stol. gotický hrad, ale dnes zde najdeme již jen zbytky. Na vrcholu dnes můžeme najít barokní kapličku. Dřevěná rozhlednu, která po léta na vrchu stála, v červenci 2015 shořela.