Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Překlad (translations)

Czech English French German Italian Polish Russian Spanish

Info e-mailem

Dostávejte informace z našeho webu prostřednictvím e-mailů

Rezervace, ubytování

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE:2
DNES:267
TÝDEN:1912
CELKEM:847691

Práce

Pracovní nabídky

Obsah


letní vlaky                                       Brdský cyklobus



integrace Rožmitálska do systému PID (Pražská integrovaná doprava) od 13.12.2020


JÍZDNÍ ŘÁDY

Veškeré jízdní řády naleznete na http://jizdnirady.idnes.cz

IDOS

letní provoz vlaků Rožmitál p.Tř. - Březnice a zpět viz. níže
 

Autobusové nádraží najdete v centru města Rožmitál p.Tř. vedle obchodního střediska Penny a v blízkosti areálu Základní školy J.J Ryby.
Autobusové spoje směřují do přilehlých obcí a do Příbrami, Prahy, Březnice, Plzně, Mirovic, Sedlčan, Benešova, Kasejovic, Věšína.

Vlakové nádraží se nachází na okraji města ve směru na Březnici za kruhovým objezdem. V roce 2021 byl však provoz osobní dopravy ukončen.
Město Rožmitál pod Třemšínem zabezpečuje letní provoz vlaků o sobotách, nedělích a svátcích ve dnech 27.4. - 29.9.2024
Trať směřuje do Březnice.
 

VLAKY - LETNÍ PROVOZ 2024

TRAŤ 204  Rožmitál p.Tř. - Březnice a zpět

VŠECHNY NÁSLEDUJÍCÍ VLAKOVÉ SPOJE JEDOU JEN
O SOBOTÁCH, NEDĚLÍCH A SVÁTCÍCH v období 27.4. - 29.9. 

Rožmitál pod Třemšínem - Březnice

km Vlak 27941 27943 27945 27947
  Ze stanice *)      
0 Rožmitál p.Tř. 8:59 11:00

15:24

16:58
2 Skuhrov p.Tř. 9:02 11:03 15:27 17:01
3 Oslí 9:04 11:05 15:29 17:03
5 Zadní Poříčí 9:07 11:08 15:32 17:06
9 Březnice 9:12 11:13 15:37 17:11

 

Březnice - Rožmitál pod Třemšínem

km Vlak 27941 27943 27945 27947
  Ze stanice *)      
0 Březnice 8:42 10:43

14:15

16:15
4 Zadní Poříčí 8:46 10:47 14:19 16:19
6 Oslí 8:49 10:50 14:22 16:22
7 Skuhrov p.Tř. 8:52 10:53 14:25 16:25
9 Rožmitál p.Tř. 8:55 10:56 14:28 16:28

 

*) spoje 27941 a 27942 jsou v provozu o víkendech a svátcích pouze v období od 27.4. do 26.5.

 


 INTEGRACE ROŽMITÁLSKA DO SYSTÉMU PID (Pražská integrovaná doprava)

- výňatek z tiskové zprávy -

10. prosince 2020

Od neděle 13. prosince jsou do systému Pražské integrované dopravy zahrnuty oblasti Berounska, Hořovicka a Rožmitálska

Nově je zavedeno 27 nových linek PID, 11 stávajících linek je změněno a zrušeno je 47 linek mimo systém PID. Jednotlivé linky jsou mezi sebou provázány, docház tak k plošnější a efektivnější obsluze území. Provoz je koordinován dispečinkem PID. Na linkách platí pásmový a časový tarif PID s možností využití přestupních jízdenek i časových kuponů, a to v papírové i elektronické podobě, včetně možnosti nákupu jednorázového jízdného platební kartou u řidiče nebo pomocí mobilní aplikace PID Lítačka. Díky Tarifu PID ušetří cestující zejména při pravidelném dojíždění.

.....
.....

„S integrací veřejné dopravy v těchto oblastech bude cestování pro občany mnohem výhodnější. Kromě vzájemného provázání autobusových linek a četnějšího přímého spojení do Prahy u některých spojů, dojde zejména v oblasti Hořovicka k rozšíření návazností mezi vlaky a autobusy. Na nových linkách bude platit pásmový a časový tarif PID s možností využití přestupních jízdenek, časových kuponů, a to jak v papírové tak i elektronické podobě včetně možností nákupu jednorázového jízdného platební kartou u řidiče nebo přímo pomocí mobilní aplikace PID Lítačka. Pro snadnější dostupnost předplatných kupónů již funguje možnost si zřídit kartu PID Lítačka v pokladně ČD na nádraží v Berouně a připravuje se tato možnost i v dopravních kancelářích dopravce Arriva SČ v Hořovicích a Příbrami. Velkým přínosem pro cestující je pak garance přestupních vazeb díky dohledu dispečinku PID či zlepšení informovanosti cestujících při změnách či mimořádnostech v dopravě,“ dodal ředitel IDSK Tomáš Duroň.

„Společně s kolegy z IDSK jsme věnovali velkou péči také informovanosti lidí. Vydali jsme informační brožury včetně tištěných jízdních řádů, na klíčových uzlových bodech budou v pátek a pondělí pomáhat cestujícím i řidičům naši informátoři a dispečeři,“ podotkl ředitel ROPID Petr Tomčík. 
 

Zlepšení na stávajících a nově integrovaných regionálních linkách v oblasti Rožmitálska

•    Zavedeny jsou 4 nové linky a 3 stávající jsou změněny. Zrušeny jsou 4 linky mimo systém PID.
•    Páteřní linka 521 zajišťuje pravidelné spojení v trase Příbram – Rožmitál pod Třemšínem – Věšín, přičemž v Příbrami navazuje na stávající linky 393 a 395 z/do Prahy a v Rožmitále p. Tř. na linku IDP 423 z/do Plzně. Linka jezdí v intervalu ve špičkách cca 20-30 minut a v dopoledním sedle cca 60 minut. Část spojů je přímých z/do Prahy bez nutnosti přestupu (do Prahy ráno 3 přímé spoje a odpoledne 1 přímý spoj, z Prahy ráno 1 přímý spoj a odpoledne 3 přímé spoje). 
•    Dále vznikly nové doplňkové linky PID 509 a 522 pro obsluhu obcí Láz a Hvožďany.
•    Ve spolupráci s Plzeňským krajem dochází k možnosti využívat odbavení v systému PID rovněž na lince 423 v úseku Věšín – Rožmitál p. Třemšínem. Po dohodě s Plzeňským krajem je z důvodu velmi nízké poptávky zrušen provoz na lince D31 v úseku Kasejovice – Starý Smolivec.
•    Na základě vyhodnocení provozu prodloužené linky 317 v roce 2019 o úsek Dobříš – Příbram došlo ke zkrácení této linky do úseku Praha, Smíchovské nádr. – Dobříš a k zavedení nové linky PID 517 v trase Dobříš – Příbram, sídl. Archiv. Tato změna umožňuje efektivnější využití kapacitních kloubových vozů v relaci s vyšší přepravní poptávkou a uzpůsobení jízdního řádu nové linky potřebám cestujících z obcí Obořiště a Dlouhá Lhota.
 

Zlepšení na stávajících a nově integrovaných regionálních linkách v oblasti Berounska

•    Zřízení centrálního přestupního uzlu Beroun, Autobusové nádraží z nově integrovaných linek na stávající páteřní integrované železniční linky R16 a S7, přestupní uzel je mimo hlavní komunikace a umožňuje bezpečný přestup mezi linkami bez ohrožování cestujících tranzitní dopravou.
•    Spojení ze Zdic, Králova Dvora a Berouna do Prahy je zajištěno expresní linkou 394, resp. doplňkovými linkami 380 a 384.
•    Linky jsou koncipovány jako průjezdní,  což umožňuje lepší spojení přilehlých obcí s  důležitými body v Berouně a Králově Dvoře 
•    Jednotlivé linky jsou mezi sebou provázány a koordinovány, dochází tak k plošnější a efektivnější obsluze území.
•    Častější a pravidelnější spojení z oblasti Berouna a Králova Dvora na železnici, koordinace linek (odstranění souběhů – mimo školních spojů).
•    Posílení a doplnění regionálních spojů zejména v mimošpičkových obdobích (dopolední spoje).
•    Sjednocení městské a příměstské dopravy v jeden celek.
•    Zřízení vyčkávání spojů místních autobusových linek na páteřní dopravu.
•    Zajištění četnějšího přímého spojení Zdic a Králova Dvora na Prahu.
•    Zlepšení obsluhy Hostimi.
•    Sjednocení tras linek jedoucích po podobných trasách v menší počet linek – přehlednější orientace pro cestujícího.
•    Na území měst Beroun a Králův Dvůr zůstal na linkách PID zachován městský tarif s nepřestupní jízdenkou.
 

Zlepšení na stávajících a nově integrovaných regionálních linkách v oblasti Hořovicka

•    Zajištění garantovaných přestupních vazeb u hořovického nádraží od vlaků (především rychlíků) na regionální autobusy.
•    Linka MHD Hořovice je sloučena s linkami na Zbiroh a opačným směrem do Praskoles, čímž dochází k rozšíření nabídky přímého spojení pro Zbiroh, Týček, Cerhovice a Záluží ke školám v Komenského ulici a nemocnici v Hořovicích, nové spojení ke školám a na Cintlovku pak získaly i Praskolesy. 
•    Pro cesty v obvodu města Hořovice zůstala zachována bezplatná přeprava, a to na linkách 531, 643 a 648.
•    Rozšíření a garance návazností mezi vlaky (linka R16) a autobusy (zejména linky 531 a 648) na nádraží v Hořovicích.
•    Častější a pravidelnější spojení z oblasti Komárova, koordinace linek (odstranění souběhů – samozřejmě mimo školních spojů).
•    Posílení a doplnění regionálních spojů zejména v mimošpičkových obdobích (dopolední a večerní období, víkendy).
•    Zajištění četnějšího spojení do Bzové.
•    Ve spolupráci s Plzeňským krajem zlepšení obsluhy Kařezu a Kařízku a zachování přímého spojení Hořovic a Rokycan linkou 646.
•    Sjednocení tras linek jedoucích po podobných trasách v menší počet linek – přehlednější orientace pro cestujícího.
 

Veškeré informace k projektu integrace Berounska, Hořovicka a Rožmitálska a jízdní řády nových linek PID najdete na www.pid.cz.


Filip Drápal                 Oldřich Buchetka
mluvčí ROPID             mluvčí Integrované dopravy Středočeského kraje
tel.: 602 379 792        tel.: 725 940 097

 


BRDSKÝ CYKLOBUS


V SEZONĚ ROKU 2024 byly společností ČSAD Plzeň vypraveny cyklobusy pouze ve dnech 4. a 11.5.2024


CYKLOBUS

Brdy, pohoří přezdívané vnitrozemská Šumava, leží na rozhraní Plzeňského a Středočeského kraje. Od ledna 2016 se z velké části původně nepřístupného Vojenského výcvikového prostoru Brdy stala nově vyhlášená Chráněná krajinná oblast Brdy, která nabízí cykloturistům a pěším jedinečné možnosti vyžití. V zimním období pak jistě naláká i řadu rekreačních běžkařů. K dopravě do oblasti lze celoročně využít spoje veřejné dopravy.

 

Cyklobusy nejsou ovšem určeny jen pro kolaře! Mohou je využít jak pěší turisté, tak běžní cestující mezi jednotlivými zastávkami autobusové linky.


BRDSKÝ CYKLOBUS www.csadplzen.cz/brdy

Pro cykloturisty je zajímavá především hustě zalesněná a silničkami protkaná část pohoří pod legendárním Třemšínem, což s pěknými táhlými sjezdy kolem turistických cílů směrem na Plzeň či na Rožmitál činí z Brd atraktivní turistickou destinaci. Rodiny s dětmi se v regionu mohou zdržet celý den, pro vyspělejší cyklisty bude vítaným závěrem výletu dlouhý sjezd do podhůří k zastávkám cyklobusu nebo železnici. Zdatnější turisté mohou dojet až do Plzně.
Oblíbená je atraktivní cyklotrasa Věšín - Padrťské rybníky - Trokavec, která zavádí cykloturisty do nitra vojenského prostoru do těsné blízkosti nádherných Padrťských rybníků. Postupně budou zpřístuňováná nové území a vyznačovná ze strany Klubu českých turistu (KČT) nové pěší i cyklistické trasy.
Na území CHKO Brdy bylo zřízeno Posádkové cvičiště Jince (podél komunikace Obecnice – Valdek směrem k Jincům). Toto území vč. dalších uzavřených vojenských areálů je označeno informační cedulí s upozorněním na trvalý zákaz vstupu. Území, kde doposud není provedena pyrotechnická očista nebo bude uzavřeno z jiného důvodu, je označeno cedulí se zákazem vstupu. Území je současně objektem důležitým pro obranu státu a chráněnou oblastí přirozené akumulace vod. Režim na vodních nádržích a dalších vodních zdrojích zůstává nezměněn, platí tedy zákaz vstupu do 1. stupně ochranného pásma vodních zdrojů.

Pro cestující s malými dětmi nabízíme bezplatné dovozné pro dětské složitelné kočárky, skládací dětský přívěsný vozík za jízdní kolo a jízdní kola pro děti do 6 let.

Nakládku a vykládku jízdních kol provádí obsluha.

 

Cyklisté mohou po trase navštívit řadu zajímavostí, například Spálené Poříčí, Padrťské rybníky, legendární vrch Třemšín, Míšov, Teslíny, půvabný Rožmitál pod Třemšínem nebo Hornické muzeum v Příbrami.